5 mei 2014

CAN'T BUY ME LOVE



Zaterdagmiddag ben ik teruggekomen van vakantie, en gelukkig had mijn man al boodschappen gedaan voor het eten! Het was een beetje fris die dag, dus hij had gekozen voor een lekker verwarmende pasta. Maar dit recept is zo lekker, dat ik het ook best in de zomer zou kunnen eten. Heb jij een favoriete pasta? Vertel het me in de comments!

Penne met pompoen
voor 2 personen

375 g pompoen, geschild
1 teen knoflook, gepeld
150 g volkoren penne
1 el olijfolie met chilipeper
1 ui, fijngesnipperd
1 el rozemarijn, fijngehakt
Peper
50 g walnoten, grof gehakt
50 g geraspte Parmezaanse kaas

Snijd de pompoen in grote blokken en kook ze samen met de knoflook in ruim kokend water in circa 15 minuten gaar. Giet de pompoen af in een vergiet. Schep de helft van de pompoen in de keukenmachine en pureer de pompoen.
Schep de andere helft op een snijplank en hak die vrij grof.
Kook de penne volgens de aanwijzingen op de verpakking gaar.
Verhit intussen in een hapjespan de olie en fruit de ui circa 5 minuten. Voeg de pompoen, rozemarijn en een eetlepel van het kookvocht van de pasta toe en verwarm het geheel zachtjes. Voeg naar smaak peper toe.
Roer de pasta door de pompoen.
Verdeel de pasta over 2 diepe borden en strooi de noten erover. Geef de kaas er apart bij.

Bron: '12 maanden Lekker Eten: Het seizoenskookboek van Albert Heijn'

Variatie voor mensen met candida

Gebruik tarwevrije penne en naturel olijfolie. Voeg wat chilipeper toe om het gerecht wat pit te geven. Gebruik voor de garnering geraspte Nederlandse harde kaas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten