27 juli 2014

VERJAARDAGSKRIEBELS


Gisteren heb ik deze heerlijke cocktail gemaakt! Misschien dat ik hem volgende week zondag weer maak voor mijn 'super summer party' ter ere van mijn verjaardag, maar dat hangt er een beetje vanaf of ik het op het strand of thuis vier. De cocktail doet me denken aan vakantie en de zomer. De kleur was in het echt iets lichter; de camera doet het iets feller lijken.

Het recept komt overigens uit het Happinez bookazine, dat ik laatst heb gekocht als een cadeautje voor mezelf ;) En er komt snel weer een nieuw recept aan uit dit bookazine :D

Ik merk dat ik weer een beetje mezelf begin te worden. Nu ik vakantie heb, heb ik weer bergen energie, die ik dit weekend gestoken heb in het uitzoeken van gordijnen voor ons nieuwe huis en klussen op de manege. Hopelijk heb jij ook een fantastisch weekend gehad!

Cocktail van rode grapefruit

Benodigdheden voor twee glazen
* 2 grote rode grapefruits
* 75 g kristalsuiker
* prosecco

Pers de grapefruits uit met een citruspers. Verwarm het sap met de suiker en roer totdat de suiker is opgelost. Laat het geheel afkoelen en giet het in een plastic bak. Zet de bak in de vriezer. Roer het mengsel na twee uur door met een vork om de ijskristallen te verdelen. Haal het een kwartier voor serveren uit de vriezer om het iets te laten ontdooien. Doe wat van het mengsel in een champagneflûte en vul aan met prosecco.

Variatie voor mensen met candida

Vervang de kristalsuiker door stevia en de prosecco door bronwater.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten